Kasacja samochodu – jak zezłomować pojazd prawidłowo?

Kasacja samochodu – jak prawidłowo zezłomować pojazd Tarnobrzeg Sandomierz Osiek Łoniów Klimontów Koprzywnica

Kasacją pojazdów zajmują się Stacje Demontażu Pojazdów, które działają na podstawie upoważnienia wydanego przez wojewodę. I tylko one mogą legalnie dokonywać kasacji pojazdów, pozwalając tym samym unieważnić ich dowody rejestracyjne i wycofać je z ruchu drogowego. Dlatego tak ważne jest, aby nie korzystać z usług nielegalnych złomowisk, czy szrotów.

Złomowanie pojazdu – kiedy jest to konieczne i czy to się opłaca?

1. Poruszanie się wyeksploatowanym pojazdem staje się niebezpieczne dla Ciebie i innych uczestników ruchu.
2. Za stare samochody ubezpieczenie OC jest najczęściej drogie i nieopłacalne. Nawet jeśli pojazd nie jest używany, obowiązuje nas jednak regularne opłacanie ubezpieczenia OC, za której brak grożą bardzo wysokie kary.
2. Stwierdzona została szkoda całkowita po wypadku drogowym.

Jak zezłomować pojazd? – krok po kroku

Nasza Stacja Demontażu Pojazdów w Łążku (niedaleko Tarnobrzega i Sandomierza) – Piters Motors Recykling działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Marszałka Województwa Świętokrzyskiego.

Przebieg i procedura procesu kasacji:

1. Odwiedź i dostarcz pojazd do naszego punktu kasacji pojazdów lub skontaktuj się z nami telefonicznie w celu odbioru i transportu samochodu.
2. Przygotuj/zabierz ze sobą dowód tożsamości oraz wszystkie niezbędne dokumenty dotyczące pojazdu, takie jak:
– dowód rejestracyjny lub inny potwierdzony urzędowo dokument zawierający dane pojazdu (na przykład: zaświadczenie, wtórnik, kserokopia)
– kartę pojazdu
– tablice rejestracyjne
– w sytuacji kiedy samochód nie został przerejestrowany – umowy kupna samochodu (od właściciela z dowodu rejestracyjnego do siebie; brak chociażby jednej umowy z ciągu nie pozwala nam dokonać kasacji)
– upoważnienie do kasacji wystawione dla osoby, która wyrejestruje pojazd w imieniu właściciela i/lub współwłaściciela
3. Następnie wydajemy „zaświadczenie o demontażu pojazdu” (będzie niezbędne do wyrejestrowania pojazdu w urzędzie), unieważnione zostają tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny, karta pojazdu (jeśli została wydana).
4. W ciągu 30 dni od kasacji pojazdu udaj się do właściwego wydziału komunikacji urzędu miasta lub gminy w celu jego wyrejestrowania.
5. Powiadom ubezpieczyciela o złomowaniu pojazdu w celu zakończenia polisy.

Mamy nadzieję, że znalazłeś interesujące Cię informację, jak zezłomować pojazd?
Wzory dokumentów znajdziesz „tutaj”.
Odwiedź również nasz profil na Facebook’u: www.facebook.com/pitersmotors

Stacja Demontażu Pojazdów Piters Motors Recykling zaprasza do współpracy.

Adres, dojazd i telefon:

Piters Motors Recykling
Łążek 66
27-670 Łoniów

tel. 600 700 849